Od naší spolupracovnice z Benátek – Nebýt Aj Wej-weje, dávalo by letošní benátské bienále najevo, že je současné umění v úzkých. Díla v hlavním Encyklopedickém paláci nejprestižnější evropské přehlídky výtvarného umění se pokoušejí jen utopicky pojmenovat a roztřídit svět, aniž by se tvůrci ke svému zkoumání snažili přidat jakoukoli další hodnotu. Navíc jde o obsesivní práce insitních autorů, tedy lidí, kteří se zabývají "uměním" jenom okrajově nebo terapeuticky.

Ačkoliv tok tohoto upovídaného umění narušují instalace v jednotlivých národních pavilonech, nápadná je nepřítomnost politicky kritického umění. Výraznou výjimku tvoří dvě site specific instalace čínského multimediálního umělce, architekta a kritika nesvobody Aj Wej-weje. Jedna instalace je k vidění na ostrově Giudecca, ale vystavena byla již před rokem ve Washingtonu. Ta druhá byla vytvořena přímo pro Benátky v kostele sv. Antonína.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.