Když fotograf přijde o archiv negativů, je to pro něj tragédie. Pokud mu ateliér vystěhují na skládku těsně před jeho souhrnnou výstavou, je to kurátorská výzva. Pavel Vančát se ovšem s retrospektivou nenápadného fotodokumentaristy Jana Malého vypořádal tak, že se dramatická událost na expozici nijak znatelně nepodepsala.

Pražská Leica Gallery uvádí autorovu samostatnou výstavu po 33 letech, kdy se o představení tvorby Malého postarala guru české fotografie Anna Fárová.

Jako jedna z prvních signatářek Charty 77 však tehdy musela sestavit fotografovu přehlídku potají. Fárovou nejen okamžitě vyhodili z Uměleckoprůmyslového musea, ale navíc nemohla ani pod vlastním jménem publikovat či pořádat výstavy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.