Ponižující fronty v Československu osmdesátých let byly nejen symptomem socialistické verze konzumní společnosti, ale také jedním z aspektů zásadních pro formování českého postmoderního umění. Alespoň to tvrdí profesor britské Cardiff University Jiří Přibáň v nové publikaci Obrazy české postmoderny, kterou vydalo nakladatelství Kant.

Kniha byla uvedena na úspěšné výstavě osmi českých postmoderních malířů v londýnské Frameless Gallery. Pro velký zájem pořadatelé přehlídku prodloužili do 15. března a prodeje svědčí o tom, že horní příčky žebříčků nejdražších českých děl nemusí být navždy vyhrazeny pouze modernistům Františku Kupkovi, Toyen či Emilu Fillovi.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?