Ponižující fronty v Československu osmdesátých let byly nejen symptomem socialistické verze konzumní společnosti, ale také jedním z aspektů zásadních pro formování českého postmoderního umění. Alespoň to tvrdí profesor britské Cardiff University Jiří Přibáň v nové publikaci Obrazy české postmoderny, kterou vydalo nakladatelství Kant.

Kniha byla uvedena na úspěšné výstavě osmi českých postmoderních malířů v londýnské Frameless Gallery. Pro velký zájem pořadatelé přehlídku prodloužili do 15. března a prodeje svědčí o tom, že horní příčky žebříčků nejdražších českých děl nemusí být navždy vyhrazeny pouze modernistům Františku Kupkovi, Toyen či Emilu Fillovi.

V článku se dále dozvíte

  • České postmoderní umění oslovilo britské sběratele svým neotřele sebeironizujícím přístupem. Při příležitosti uvedení knihy Jiřího Přibáně v Londýně probíhá výstava osmi současných českých malířů. Díky nečekanému zájmu chtějí pořadatelé tuzemské umění příští rok představit rozsáhlou přehlídkou.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.