Ty dvě fotografie od sebe dělí čtyřicet let, přesto mají hodně společného. Jedna zachycuje mladíka s napomádovanými vlasy, který si v momentě stisknutí spouště zakrývá unavený obličej dlaní ruky, druhá židovský pár kráčející zády k objektivu k horizontu krajiny.

První byla vyfocena na černobílý film v bruselských ulicích v roce 1972, druhá září zelenou plochou trávníku přecházející v jasnou modř oblohy v Miami Beach v roce 2012.

Autorem obou je fotograf, kurátor a pedagog Vladimír Birgus, jemuž nedávno nakladatelství Kant vydalo monografii s podtitulem Fotografie 1972-2014.

"Nemám rád, když se všechno vejde do slov. Myslím, že fotografie by měla mít určité tajemství," popisuje letos šedesátiletý umělec způsob své práce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.