Pětapadesátiletá Wagstaffová v poslední dekádě zorganizovala zásadní výstavy Evy Hesse nebo Barnetta Newmana a její nástup do Metropolitního muzea umění by měl přední newyorskou galerii posunout k současnému umění.

Jde o výrazný tah ze strany šéfa muzea Thomase Campbella, který se vymezil vůči svému předchůdci Philippu de Montebellovi.

Za Montebellova působení byly sbírky moderního a současného umění zařazeny po bok francouzských impresionistů a postimpresionistů, což kritici brali jako signál, že Metropolitní muzeum se vzdaluje od současného umění.

 

Například výtvarný kritik deníku New York Times a nositel Pulitzerovy ceny Holland Cotter tvrdí, že Metropolitní muzeum by se mělo soustředit na archivní sbírky a nesnažit se napodobovat ostatní galerie tím, že cenný prostor věnuje "libovolnému současnému umění".

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.