Po svém předchůdci Milanu Knížákovi zdědil současný ředitel Národní galerie Vladimír Rösel padesátimilionový dluh.

Letos hospodaří s nejnižším státním příspěvkem za posledních pět let a galerie zároveň přichází kvůli pohledávkám v kauze Diag Human o možnost přilepšení částkami za zápůjčky do zahraničí.

Přesto se zdá, že se něco v galerii zlepšuje. Výstava Ostrovy odporu připravená předními kurátory Janou a Jiřím Ševčíkovými, která byla v březnu otevřena ve Veletržním paláci, ukazuje, že se Národní galerie po letech distancování zase otevírá současnému umění.

"Výstava se proti původnímu projektu chystanému pro kutnohorský GASK rozšířila a její rozpočet se zdvojnásobil," říká ředitel, který při rozhovoru vystupoval s jistotou pouze v ekonomických a organizačních otázkách. O sbírkách nechal mluvit svého náměstka, kunsthistorika Víta Vlnase, kterého k rozhovoru nečekaně přizval.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.