V japonské malířské tradici má krásná dívka jasně určenou podobu. Na tváři moc nezáleží, stejně si ji často stydlivě zakrývá vějířem či rukávem. Ale musí mít bohaté vlasy, útlou šíji a krásně zdobené kimono.

Alespoň tak byly krásky, jeden z nejčastějších motivů japonských grafik, zpodobňovány ještě do konce devatenáctého století. Na mnoha příkladech to dokládá výstava Stín kvetoucí sakury v Arcidiecézním muzeu v Olomouci.

Muzeum disponuje bohatou kolekcí japonského umění, kvůli výstavě si přesto kurátorka Gabriela Elbelová půjčila exponáty i z dalších českých sbírek, především z Národní galerie. Také na katalogu se podíleli odborníci z různých institucí, a tak kdo chce, může se dozvědět opravdu hodně o historii japonského dřevořezu, umění necuke nebo o tvrdém, ale výnosném živobytí starojaponských nakladatelů, tiskařů či malířů.

A také o zásazích cenzorů, kterým se vydavatelé velmi populárních ilustrovaných knih tištěných technikou dřevořezů hbitě přizpůsobovali.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.