V Miami v neděli skončil další ročník veletrhu Art Basel Miami. Podle časopisu Forbes ani tentokrát nebyl tak moc o umění jakožto o možnosti ukázat se ve společnosti, seznámit se s významnými hráči na uměleckém trhu a vést debaty o současném umění.

Art Basel Miami vznikl před deseti lety jako odnož slavnějšího, stejnojmenného švýcarského veletrhu, který se koná vždy v červnu. Protože větší část Art Basel Miami zabírají večírky a recepce pořádané v drahých hotelích, kritici veletrh často používají jako ilustraci toho, co všechno je se současným uměním v nepořádku. Například Simon Doonan v časopisu Slate letos označil Art Basel Miami za "chlebíčkový veletrh".

Jiní, jako například Sarah Thorntonová na serveru Art Info či Will Gompertz z BBC, se u této příležitosti opřeli do trhu s uměním jako takového. Argumentují tím, že soustavně se zvyšující částky investované do umění podkopávají jeho význam a dělají z něj obyčejný byznys. To prý ve finále škodí samotné kultuře – a Art Basel Miami je jedním z největších takových "škůdců".

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.