V Miami v neděli skončil další ročník veletrhu Art Basel Miami. Podle časopisu Forbes ani tentokrát nebyl tak moc o umění jakožto o možnosti ukázat se ve společnosti, seznámit se s významnými hráči na uměleckém trhu a vést debaty o současném umění.

Art Basel Miami vznikl před deseti lety jako odnož slavnějšího, stejnojmenného švýcarského veletrhu, který se koná vždy v červnu. Protože větší část Art Basel Miami zabírají večírky a recepce pořádané v drahých hotelích, kritici veletrh často používají jako ilustraci toho, co všechno je se současným uměním v nepořádku. Například Simon Doonan v časopisu Slate letos označil Art Basel Miami za "chlebíčkový veletrh".

Jiní, jako například Sarah Thorntonová na serveru Art Info či Will Gompertz z BBC, se u této příležitosti opřeli do trhu s uměním jako takového. Argumentují tím, že soustavně se zvyšující částky investované do umění podkopávají jeho význam a dělají z něj obyčejný byznys. To prý ve finále škodí samotné kultuře – a Art Basel Miami je jedním z největších takových "škůdců".

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se