Výstavou o futuristických impulzech v českém umění přidává Západočeská galerie v Plzni další úspěšný počin do své v poslední době velice kvalitní nabídky. Přitom je výstava nazvaná Rytmy + Pohyb + Světlo poměrně "složitá" na pochopení.

Na první pohled se totiž futurismus v českém prostředí počátkem dvacátého století neujal vůbec. Pro domácí scénu byl příliš radikální, v Praze proběhla všehovšudy jediná výstava v roce 1913, takže se s originály nemohli místní tvůrci téměř setkat, a v kurzu byl spíše picassovský kubismus.

Kurátorka výstavy Alena Pomajzlová ale dokládá, že styčných ploch lze najít přece jen dostatek. Ani protežovaný kubismus neměl k futurismu tak daleko ve svém principu. Jen namísto simultaneity časové, což je jeden z pilířů futurismu, ukazoval simultaneitu prostorovou.

V době, která ještě nebyla atomizována postmodernou, existovaly převládající kulturní "zeitgeisty", a tak v jistém smyslu měly k sobě blízko všechny aktuální umělecké směry, pokud je vytvářeli umělci dostatečně citliví k duchu doby.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.