Výloha jeho ateliéru ve Vodičkově ulici byla kdysi jediným místem v Praze, kde mohl člověk spatřit fotografii nahé ženy, aniž by musel pátrat v zadních regálech knihoven. Výstava v Sudkově galerii na Úvozu pod Pražským hradem nyní tuto poněkud prudérní dobu připomíná.

Moderní podnik Františka Drtikola prosperoval díky portrétním zakázkám, ale teprve akty znamenaly pro svobodomyslného umělce plné tvůrčí vyžití. Ačkoli si stěžoval na smůlu v lásce a nezájem opačného pohlaví, žena pro něj představovala utkvělou vizi a jeho experimenty v oblasti aktu neměly v tehdejší české fotografii konkurenci.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.