Od naší spolupracovnice z Madridu – Konceptualista Jiří Kovanda dostal od madridského Muzea královny Sofie, do kterého proudí davy třeba za slavnou Picassovou Guernicou, prostor par excellence: celý Palacio de Cristal.

Český umělec tady vytvořil instalaci pojmenovanou Dva zlaté prstýnky, doslova svázanou s monumentální oranžerií z 19. století, která se spíše než skleníku podobá průsvitné katedrále.¨

Neviditelná hranice

Charakter Kovandových instalací, které nikdy nejsou úplné bez divácké intervence, souzní se samotným výstavním prostorem, jenž podobně jako Kovandovo dílo naráží na tenkou hranici mezi soukromým a veřejným. Sklo se navíc už dříve stalo zásadní součástí jednoho z umělcových děl Líbání přes sklo, které v roce 2007 představila přehlídka v londýnské Tate Modern.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.