Madridské muzeum Thyssen-Bornemisza započalo jarní sezonu ambiciózní přehlídkou nejproslulejších malířů světa, kteří zásadně proměnili představu o tom, co je umění.

Výstava Impresionismus a malba v plenéru však není úlitbou svátečním návštěvníkům galerie, nýbrž zasazuje populární umělecký směr, který se často redukuje na Monetovy lekníny, do širokého kontextu.

Malovat krajinu nejen takovou, jaká je, ale takovou, jakou by mohla být. Tak o svých obrazech - na poměry 18. století velice odvážně - přemýšlel Pierre-Henri de Valenciennes. Ačkoliv běžně nefiguruje po boku slavných impresionistů Clauda Moneta, Vincenta Van Gogha či Alfreda Sisleyho, zachytil esenci impresionismu o století dříve, než se tento směr rozvinul v plné síle.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.