Hlubokou společenskou krizi dneška evokuje výstava Nightfall (Soumrak) v pražské Galerii Rudolfinum. Její název inspirovala stejnojmenná povídka ruského autora Isaaca Asimova z roku 1941 vyprávějící o budoucnosti planety po zatmění Slunce.

Třetí ze série po sobě jdoucích vyloženě malířských výstav v Rudolfinu je tou nejzajímavější. Představuje především autory německé Nové lipské školy a malíře z akademie v rumunské Kluži.

Kdo ještě není unaven monotematičností posledních malířských výstav Galerie Rudolfinum, jejím přesvědčováním o zřejmých tendencích v současné malbě a vůbec nesmyslnou diskusí o důležitosti tohoto klasického média, má možnost si Soumrak užít bez předsudků.

O to víc, když srovnání nynější výstavy s předchozím ryze českým malířským rudolfinským projektem Motýlí efekt není pro tuzemskou scénu zrovna lichotivé.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.