Hlubokou společenskou krizi dneška evokuje výstava Nightfall (Soumrak) v pražské Galerii Rudolfinum. Její název inspirovala stejnojmenná povídka ruského autora Isaaca Asimova z roku 1941 vyprávějící o budoucnosti planety po zatmění Slunce.

Třetí ze série po sobě jdoucích vyloženě malířských výstav v Rudolfinu je tou nejzajímavější. Představuje především autory německé Nové lipské školy a malíře z akademie v rumunské Kluži.

Kdo ještě není unaven monotematičností posledních malířských výstav Galerie Rudolfinum, jejím přesvědčováním o zřejmých tendencích v současné malbě a vůbec nesmyslnou diskusí o důležitosti tohoto klasického média, má možnost si Soumrak užít bez předsudků.

O to víc, když srovnání nynější výstavy s předchozím ryze českým malířským rudolfinským projektem Motýlí efekt není pro tuzemskou scénu zrovna lichotivé.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.