Pražské Museum Kampa zachytilo jiskru vídeňské secese. Na jedné výstavní ploše představuje díla vrstevníků Gustava Klimta, Františka Kupky a Alfonse Muchy, kteří jsou dnes téměř synonymem pro umění přelomu devatenáctého a dvacátého století, ale ve své době se prakticky míjeli. Ovšem s jednou výjimkou – elitní Světové výstavy v Paříži roku 1900, kde každý z nich získal vyznamenání.

Pak se jejich cesty opěr rozešly, a tak Museum Kampa nabízí zajímavou možnost porovnat světy i styl těchto tří odlišných mužů fascinovaných ženskou krásou. K vidění jsou obrazy z českých sbírek i řada přípravných skic k větším olejům.

Museum navíc poprvé vystavilo dva nové Kupkovy oleje, které loni pořídilo od významné sběratelky Lilly Longren Anderson ze Spojených států v rámci rozsáhlejší akvizice. Od americké kunsthistoričky, jež obrazy získala přímo od Kupky, tehdy Nadace Jana a Medy Mládkových pro pražskou kolekci koupila 41 děl v hodnotě půl milionu dolarů. Stejně jako u drtivé většiny vystavených obrazů je motivem dvou Kupkových raných portrétů žena.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.