Kdyby jeho otec nebyl fotograf, ale hudebník, dost dobře se mohl Viktor Kolář stát prvním českým rapperem. Jazyk jeho fotografií je tak přímý a syrový, že z hudebních žánrů by se dal přirovnat snad jen právě k rapu. Výjimečný český fotograf, jehož retrospektivu uspořádala Galerie hlavního města Prahy v Domě U Kamenného zvonu, umí skrz objektiv polapit příběhy poutavější, než jaké by kdo dokázal vymyslet.

Realita ulice, kterou Kolář zobrazuje, je občas tak neuvěřitelná, že vypadá jako surrealistický obraz. Portrét muže z roku 1967 připomene dokonce perfekcionisticky konstruovaná plátna Salvadora Dalího.

Tvář Ostravana na jednom z Kolářových portrétů je sice dostatečně poutavým hlavním motivem, provazochodci přecházející po laně v pozadí ho ale trumfují stejnou měrou jako v případě šokujících miniaturních detailů známých z Dalího kompozic.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.