Od naší spolupracovnice z Paříže – Během toho sobotního odpoledne stojí u vchodu do pařížského muzea Fondation Cartier pour l'Art Contemporain fronta dlouhá třicet metrů. Ti, kdo se přes skleněnou zeď a zahradu snaží nahlédnout dovnitř, nevidí nic než nadměrnou gargantuovskou siluetu, jíž se u nohou míhají desítky drobných postav.

Klade-li si umění za cíl vytrhnout člověka z reality a oklamat mozek i oči, jimiž se po světě rozhlíží, pak tento cíl zcela splňují figurální díla sochaře Rona Muecka, rodilého Australana působícího v Londýně. Už vstupní sál na jeho výstavě v Paříži nechává v divákovi pocit čehosi velkého, otřesného a takřka neskutečného. Na podlaze se před slunečním svitem ve skrytu obrovského deštníku „ukrývá“ pár nadživotních pětimetrových důchodců: zestárlý Gulliver s manželkou na dovolené a kolem nich se návštěvníci titěrní jako liliputi srocují a tváří jako lidé, jimž právě běhá mráz po zádech. Někdo si na soše všímá gigantické, hyperrealisticky popraskané paty, jiný zkoumá bílý a růžový přeliv nehtu nebo zešedivělé chlupy v obrovitánském uchu. Kdosi hlesne: „Neskutečné!“ A jiný: „Dokonalé!“

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.