Když švýcarský výtvarník H. R. Giger stvořil v roce 1979 postavu Vetřelce pro slavný film Ridleyho Scotta, šlo částečně o osobní psychoterapii. Hanse Rudolfa Gigera trápily noční můry, ze kterých se snažil vykreslit.

Tyto sny ho ale evidentně provázely celý život, který se v pondělí nečekaně uzavřel. H. R. Giger zemřel v čtyřiasedmdesáti letech po nešťastném pádu na zem.

Přestože se z Gigerova díla právě hororová trilogie o vesmírném monstru nejvíce vepsala do obecného povědomí, je podle historika umění a autora projektu Vetřelci a volavky Pavla Karouse mnohem zajímavější Gigerův život před Hollywoodem.

„Málo se ví, že byl napojený na Timothyho Learyho a LSD scénu v Kalifornii,“ řekl HN Karous. „V Hollywoodu se mu pak podařilo geniálně prodat jeho evropanství a podivné skloubení expresionismu se secesními liniemi.“

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.