Pod rozevřenou náručí muže, jenž na posledním obrazu Muchova cyklu Slovanská epopej jako by objímal celý slovanský národ, se krčí dva cizinci.

Je konec září a ředitelka pařížského muzea Jeu de Paume Marta Giliová s novým šéfkurátorem Národní galerie Adamem Budakem si v pražském Veletržním paláci právě snaží představit, jak na ně Muchovo pět metrů vysoké plátno zapůsobí, až stanou přímo pod ním. Oba totiž coby členové mezinárodní poroty právě odhlasovali, že na příštím ročníku Benátského bienále v roce 2015 bude v českém a slovenském pavilonu instalováno dílo umělce Jiřího Davida. A ten v konkurzu, jehož výsledky byly zveřejněny ve středu, uspěl právě s „přepracovanou“ verzí Muchova obrazu nazvaného Apoteóza z dějin Slovanstva.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.